’89 Kunnen we ongeveer vergelijken met het vorig seizoen met wederom de titel van vice-kampioen.
In 1990 en ’91 wed Brik derde in het kampioenschap met een achttiental overwinningen. Tevens werd hij tijdens de strandrace te Scheveningen zevenendertigste en in ’91 zesentwintigste en eerste Belg van ongeveer zevenhonderd deelnemers met een grote delegatie van de wereldtop zoals ondermeer Eric Geboers, Stefan Everts, Werner Dewit, David Strijbos, John Van De Berk, en Donny Smith als enkelen van de meest bekende piloten.
1992 En ’93 werden de seizoenen waar Brik opnieuw beslag kon leggen op de tweede plaats in het Belgisch kampioenschap. Tevens maakte in 1992 het Team Pollier de overstap naar een andere federatie, namelijk V.L.M.B. . De laatste strandrace in 1992 niet meer te Scheveningen maar in Hoek van Holland werd Brik achttiende en tweede Belg achter Stefan Everts.
In 1994 behaalde Brik de derde plaats in het Belgisch kampioenschap, de overwinning in het regelmatigheidscreterium en zuid-Nederlands supercrosskampioen. Op het einde van dit seizoen ging het team van Urbaan Pollier over naar de MCB-BLB-federatie.
Brik behaalde in 1995 verschillende podiumplaatsen en is hij zowat de enige die de overgekomen GP-piloot Jo Martens het vuur aan de schenen kan leggen. Hij wordt tweede in het BK en eindlaureaat in de regelmatigheidstroffee Pattyn.
Tijdens de wintervoorbereidingen voor het seizoen van 1996 ruilt Brik zijn Honda in voor zijn oude liefde Yamaha. Wederom werd het fele strijd om de overwinningen en om de titel met Jo Martens. Brik werd Vice-kampioen.
In 1997 Kwam Rik Claus terug van de BMB en GP's. Dat kon alleen maar mooier worden. De wedstrijden werden spannender dan ooit, niemand kon op voorhand wie de bloemen mee naar huis zouden nemen. Schelfaut, Claus of Martens, en geregeld zat er nog wel een outsider bij die mee kon dingen naar de overwinning.